Meet Joy – My Tsukasa Taiko: Member Testimonials Series 017

Meet Joy, one of our Cool Ladies/ Arashi members. Why did you choose Tsukasa Taiko? I am with Tsukasa Taiko because this group offers repertoire that is both culturally authentic and artistically ambitious. Please share your most memorable Tsukasa moment. For me, the most memorable moment was the realization that my experience with Tsukasa Taiko… Read More Meet Joy – My Tsukasa Taiko: Member Testimonials Series 017

Meet Jennifer – My Tsukasa Taiko: Member Testimonials Series 016

Meet Jennifer, one of our longtime Cool Ladies/ Kazan members. What Tsukasa Taiko Means to Me I saw a taiko exhibition about 13 years ago during the Humanities Festival and thought, “Oh, I want to do that!” and then began a 3-year-long search for some place that would take a newbie, wanna-be drummer at age… Read More Meet Jennifer – My Tsukasa Taiko: Member Testimonials Series 016

Meet Catalina – My Tsukasa Taiko: Member Testimonials Series 015

Meet Catalina, member of the Cool Ladies / Arashi group! Why did you choose Tsukasa Taiko? I chose Tsukasa Taiko because it seemed to be the school that shared the most authentically musical and Japanese style of the Taiko drumming tradition, and also we would be playing on real drums right away! It was seemed… Read More Meet Catalina – My Tsukasa Taiko: Member Testimonials Series 015

Meet Mia – My Tsukasa Taiko: Member Testimonials Series 014

Meet the mother of Mia, one of our Chibikko members. Why did you choose Tsukasa Taiko? お友達(ジェームスりかさん)に、Amy先生のもとで新しいちびっこのクラスを一緒に始めないか、と誘ってもらったので。もともと私が太鼓のパフォーマンスを見ることには興味があったので、ミアに始めさせてみました。最初は仲良しの友達と一緒だからと気楽に始めたと思うんですけれど、一緒にスタートした4人とも今でも続けて習っているというのはすばらしいですね。 Please share your most memorable Tsukasa moment. ミレニアムパークでのパフォーマンスに初めてミアが出たときのこと。Holiday Delightのような日系の人がメインのフェスティバルではなく、人種や背景にある文化などさまざまな、言ってしまえばたまたま通りかかった人たちが足を止めてパフォーマンスに見入っていた様子を見て感動しました。まだまだ未熟ながらがんばって演奏していたちびっこたちもすばらしかったです。その時だったと思うんですけど、出演料に10ドルいただいたのにびっくりし、同時にありがたいと思ったのを覚えています。 What do you look forward to doing with Tsukasa in the future? これは司の中でのこどものこれからについてのことでよろしいでしょうか?的の外れた答えだったら、ご連絡ください。 ミアは9月には6年生になります。勉強もますます大変になっていくとは思います。私としては、無理をせずに、細く長く、太鼓を続けて行ってもらえたらと思っています。本人ががんばれる、と思ったら、もう一歩進んだ舞台に立てるように応援はしたいと思います。

Meet Yukina – My Tsukasa Taiko: Member Testimonials Series 013

Meet Yukina, one of our newer Chibikko members, and her mother. Why did you choose Tsukasa Taiko? お友達のパフォーマンスを見て、自分もやってみたい、という気持ちから始めました。 Please share your most memorable Tsukasa moment. やはり、私はデビューパフォーマンスでの、子どもの真剣な眼差しでしょうか。まだ習い始めて半年ほどですが、元旦のお餅つきでデビューさせて頂き、親子共々ドキドキしたことが印象に残っています。 子ども自身は、初めての大舞台でのパフォーマンス(先日のアーリントンハイツの劇場)で、道産子のテンポがすごく速くて、ついていけるかとても焦ったけれど、途中であきらめずに頑張り通した事が心に残っているそうです。 What do you look forward to doing with Tsukasa in the future? 最近は習いたての時よりも、少し慣れてきて集中力がなくなっているな、と感じます… 今は自分で太鼓を叩くのが精一杯なので、まだまだ難しいかなと思いますが、もう少しレベルアップしたら、仲間の演奏をよく聞きながら合わせていったり、グループで高め合うようなクラスであったり、太鼓に興味のある小さなお子さんとの交流であったり、通常のクラスとは違ったクラスもあったら、参加させたいなと思います。